Checklist je připravený pro moje obvyklé kurzisty – ty, kdo se v jednom člověku nebo velmi malém týmu starají kompletně o sociální sítě: vymýšlí a připravují obsah, povídají si s fanoušky i influencery, nastavují reklamy a vyhodnocují úspěšnost.

V agentuře nebo velkém týmu se všechno tohle dělí mezi idea makery/copywritery, designery, community managery, influencer managery, reklamní specialisty a analytiky.

Každý den

  • Projděte nové komentáře a odpovězte na všechno (pokud odpověď hned nemáte, ujistěte uživatele, že o něm víte a potřebné info zjišťujete). V nepříjemných situacích se může hodit metoda sendviče.
  • Zkontrolujte zmínky o značce a zareagujte na ně. Pokud vás někdo zmínil ve Stories, pozor, danou storku uvidíte jenom 24 hodin od publikace!
  • Mrkněte na profily relevantních influencerů/projděte newsfeed a Stories, a reagujte, kde se to hodí.
  • Podívejte se, jak se dařilo včera publikovanému obsahu.
  • Nastavte placenou podporu pro úspěšné příspěvky.
  • Zkontrolujte, zda je v reklamách vše v pořádku (hodí se mít je logicky pojmenované :-))
  • Publikujte vše, co nelze naplánovat dopředu.

1× týdně

  • Vypněte reklamní kampaně, které už neprosperují. (Tip: zkuste lookalike -podobná- publika.)
  • Vyhodnoťte, co vám v reklamách fungovalo a co moc ne. Efektivní postupy kopírujte, neefektivní opouštějte. No shit, Sherlock. 🙂
  • Připravte finální podobu příspěvků pro (přes)příští týden.
  • Nastavte k publikaci obsah příštího týdne, který už je hotový a dá se naschedulovat.
  • Zeptejte se kolegů/dodavatelů, co je u nich nového – a zapojte to do dlouhodobých plánů nebo nacpěte do nejbližších (tý)dnů.

1× měsíčně/kvartálně/po konci kampaně

  • Zhodnoťte, jak se vám daří plnit nastavené cíle.
  • Připravte dlouhodobý plán na další období.
  • Zkuste nějaký nový formát nebo přístup, který vás v poslední době zaujal, ať furt nestojíte na místě. 🙂
  • Mrkněte se po nových relevantních influencerech a lidech, které se vyplatí sledovat.

Chci jít na kurz Jak na obsah na sociální sítě

Chybí mi tu něco? Budu moc ráda, když mě doplníte na jsem@mariehakova.cz.