Přípravka na školení Facebooku

Než se spolu potkáme na workshopu propagace na Facebooku, ráda bych vás poprosila o malou přípravu. Ušetřený čas můžeme věnovat třeba vašim dotazům. 🙂

Nemám termín školení, ale zajímá mě

Orientace ve FB prostředí

Účet na Facebooku pravděpodobně máte. Během školení budu předpokládat, že prostředí znáte a orientujete se v něm.

Kdyby náhodou ne, kompletní info, kde co a jak, najddete v nápovědě FB. Je opravdu dobře zpracovaná a dostupná v češtině.

Testovací stránka

Bude super, když si budete moci všechny možné věci vyzkoušet, a to nejlíp nanečisto. Založte si k tomu testovací stránku.

Není nutná pro správu jiných stránek, samozřejmě to jde všechno i bez ní. Můžete si ale vyzkoušet, jak se co nahrává a jak co na FB doopravdy vypadá.

  1. fb.com/pages/manage → Vytvořit stránku (ideálně Účel nebo komunita)
  2. Název zvolte klidně nesmyslný; volně dostupných stránek „Test“ je na FB až až 🙂
  3. Proklikejte se nastavením; nemusíte ho hrotit a adresu stránky spíše přeskočte.
  4. Vpravo nahoře vyberte Nastavení → Viditelnost stránky → Upravit
  5. Zašrtněte Zrušit zveřejnění stránky

Teď už je testovačka jenom vaše a můžete si s ní dělat, co chcete. Obsah kromě vás nikdo neuvidí.

Stáhněte si testovací obrázky

Budeme si ukazovat různá zobrazení obsahu.

Stáhněte si balíček fotek, se kterými můžete pracovat. (57,1 MB) Jsou to obrázky ořezané na ty rozměry, které budu zmiňovat.

Za fotky z balíčku děkuji stránce unsplash.com

Vaše cílovky

Nejspíš to nevyřešíte od stolu, ale bude moc prima, když si tohle téma necháte hlodat v hlavě.

  • O čem můžete mluvit (psát) pravidelně a koho to doopravdy zajímá? Co jim můžete nabídnout?
  • Jakou akci chcete po těchto lidech? (Např. nákup, mají někam přijít, něco dát vědět dál…)
  • Co potřebujete říkat v průběhu roku? Jsou to různá sdělení pro různé skupiny? Pro někoho jste třeba relevantní jenom v určitém období. To vůbec nevadí, ukážeme si, co s tím.
  • Jakou akci chcete po těch lidech, kteří vás sice nehltají každý den, ale čas od času jste pro ně zajímaví? A co jim můžete nabídnout vy?
  • Máte spíše jednorázové zákazníky, nebo dává smysl, aby se k vám vraceli pravidelně? (Např. když tisknete svatební oznámení vs. když si u vás má fotograf pravidelně tisknout svá nová díla.)

Nejspíš už jste nad tím někdy přemýšleli – no a na našem workshopu se o tyto informace pořádně opřeme. Pro Facebook jsou totiž mimořádně důležité.

Těším se na viděnou!