Jak na hezké náhledy odkazů na Facebooku

Proč?

Protože uživatelé (nejenom) na Facebooku obsah skenují a obrázky pomáhají zachytit jejich pozornost. To platí i v případě, že jim chcete nabídnout odkaz.

V ideálním případě můžete ovlivnit:

  • Náhledový obrázek (og:image)
  • Titulek (og:title)
  • Popisek (og:description)

Tedy opak takovéhoto odkazu:

Jak si Facebook odkazy načítá, když mu to nijak neupravíte:

Náhledový obrázek

Pokud nemá řečeno jinak (vizte níže), vezme si první obrázek z webu, který na něm najde. Pokud web nemá žádný obrázek, nezobrazí nic. Pokud najde obrázek, který nemůže zobrazit v ideálním poměru 1:1,91, udělá z něj (většinou špatně oseknutý) čtverec.

Rozměry obrázku pro odkaz jsou 1200 × 628 px. Tedy poměr 1,91 : 1.
– platí k únoru 2019

Titulek

Vezme si to, co je uvedeno v HTML značce Title. Prostě titulek webu. I ten můžete pro zobrazení na FB změnit.

Popisek

Vezme si první shluk písmen, která tvoří text na stránce. „Nevidí“ formátování, dělení do odstavců apod. Prostě tam nasází písmenko za písmenkem, kolik se mu jen vejde. A taky to jde změnit.

Doména

Toto je jediná část, kterou nemůžete nijak ovlivnit. Ani by to nedávalo smysl.

Zjistěte si, jak bude odkaz vypadat

Facebook nabízí nástroj Sharing Debugger, kam vložíte odkaz a načtete jeho aktuální podobu při sdílení Facebookem.

Zároveň jím můžete nechat FB zapomenout, co o odkazu dosud věděl, a načíst si nové informace (obrázek, titulek, popisek).

Jak vypadá odkaz, který si upravíte?

Má klidně jiný obrázek, změnený titulek i popisek odkazu – přesně tak, jak chcete vy. Na ukázce jsem využila možnost B ze seznamu níže.

Nad podobou odkazu máte vládu, pokud:

a) Je vkládáte přímo v Ads Manageru

V tom případě bude tento obrázek, titulek a popisek platit právě pro tu jednu Reklamu, kterou nahrajete. Pro další reklamu si to musíte znovu upravit. Tato možnost se hodí, i když máte ošetřenou variantu B. Každé cílové skupině totiž můžete ukázat odkaz jinak – s jiným benefitem.

Není vyloučeno, že tuto možnost Facebook do budoucna vypne.

Může se hodit: seznam aktuálních reklamních FB formátů a jejich specifikace (včetně počtu znaků, rozměrů obrázků atd.)

b) Máte přístup do administačního prostřední webu a tam možnost měnit og:tagy

Pokud běží na WordPressu, budete potřebovat nějaký plugin – můj vyzkoušený je Yoast SEO. Titulní obrázek pak můžete ovlivnit Náhledovým obrázkem; v jiných redakčních systémech to je obdobné. Svému správci webu můžete rovnou poslat informace předchystané Facebookem.

Takto upravený obrázek, titulek a popisek se bude zobrazovat úplně pokaždé, když někdo daný odkaz použije. Pokud tedy počítáte s tím, že někdo bude odkazy na váš web sdílet (a to byste teda měli), je vhodné si tuto podobu ošetřit, i když třeba budete využívat variantu A a C.

Neděste se, editace nemusí být složitá:

c) Ověříte u Facebooku, že doména, na kterou ze své FB stránky (ne profilu, ne skupiny) je vaše

Tady najdete informace, jak to udělat. Facebook se tím brání situacím, kdy byste např. odkazovali na zpravodajský web a změnili titulek zprávy na lživou informaci. Prostě boj proti fakenews, no.

Když pak na FB stránku nebo do správce obsahu (např. Zoomsphere) nahrajete odkaz, můžete mu rovnou v editoru vyměnit obrázek, titulek i popisek. Pokud dá někdo Sdílet váš FB příspěvek, náhled bude pořád takový, jak jste si nastavili. Pokud ale na danou stránku odkáže sám od sebe, bez sdílení vašeho příspěvku, načte se mu zase ta automatická podoba.

Co když se odkaz nenačítá správně

Něco jste změnili ve webu, ale FB pořád načítá starou podobu? Opět je tu Sharing Debugger. Načtěte odkaz a použijte Scrape Again. Někdy je potřeba počkat pár minut, než se informace aktualizují v samotném webu, a pak použít Debugger znovu.

V už existujícím příspěvku můžete nechat načíst obrázek znovu. Pozor, !!! akce je nevratná !!!

Můžu mít v náhledovém obrázku text?

Samozřejmě že můžete.

Pokud ale pro odkaz chcete spustit placenou propagaci, musí vám FB odsouhlasit, že obrázek nevypadá jak reklamní leták Lidlu. Ověříte to v nástroji Text Overlay.