Propojení Instagramu s Facebookem pro business profil a Ads Manager

Pro své studenty z workshopu, kteří chtějí na Instagramu spouštět reklamu nebo sledovat statistiky, jsem připravila stručného průvodce. Tento postup nepotřebujete, pokud Instagram pro businessové účely NEVYUŽÍVÁTE.

Poslední revize: březen 2019

Abyste dostali ROZŠÍŘENÉ MOŽNOSTI INSTAGRAMU, potřebujete si jej přepnout do tzv. „business profilu“.

Proč: odemknete si jednu funkci Instagramu navíc – přístup ke statistikám. Takže budete vědět, jak se vašemu účtu daří. Tady je delší vysvětlení přímo od Instagramu.

Toto nastavení děláte přímo z mobilu.

Business účet nepotřebujete, pokud nepotřebujete sledovat statistiky a nabízet nákupy přímo z příspěvků. Ty jdou jen pokud máte e-shop s fyzicky existujícím zbožím a podrobně se s nimi seznámíte zde.

Na založení business profilu potřebujete:

  • Mít už existující firemní stránku na Facebooku. Nepropojujte profil s jinou, nesouvisející stránkou (!!!), raději si teď v klidu založte novou. Stránka musí být veřejná.
  • Váš osobní profil není stránka. Pokud máte jen profil, potřebujete si založit stránku.
  • Mít úroveň přístupu ke stránce Manager.
  • Mít možnost poskytnout funkční kontaktní kanál (mail / mobil / adresa).
  • Nainstalovanou mobilní aplikaci Instagramu a Facebooku.

Postup:

V mobilní aplikaci Instagramu si rozklikněte Nastavení vpravo nahoře (iPhone: ozubené kolečko; Android: tři tečky). Někde dole pod dalšímu možnostmi je volba pro Business (Firemní) účet.

Systém vás provede autorizací. Tady je podrobný návod přímo od Instagramu.

Nakonec si spáruje kontaktní údaje z FB (jdou změnit) a přinutí vás mít vyplněnou aspoň adresu nebo telefon nebo e-mail. Bez nich vás nepustí dál.

Pozor, potom v „Nastavení“ neklikejte na „Přepnout na osobní účet“. Nepřesune vás to na váš osobní IG, ale zruší vám to business nastavení = smaže posbírané statistiky.

Abyste mohli dělat REKLAMU pomocí Facebook Ads Manageru, je vhodné si na existující FB stránce autorizovat instagramový profil.

Proč: díky spojení účtů budete moci vytvářet placená zobrazení obsahu na Instagramu a okamžitě se tak dostanete k publiku, které by o vás mělo vědět. Více rozebíráme na kurzu základů facebookové reklamy. Nepotřebujete ho, dokud nebudete spouštět placená zobrazení (reklamy).

Je potřeba pracovat na počítači.

Postup:

Pro toto nastavení musíte být Manager (Správce) facebookové stránky. Pokud žádnou FB stránku pro firmu nemáte, založte si ji.

Na webu instagram.com se přihlaste do firemního instagramového účtu.

Hotovo? Teď běžte na Facebook do Nastavení stránky (do Nastavení se dostanete přes horní menu) a vlevo si vyberte položku Instagramové reklamy.

Klikněte na Přidat účet a nechte se provést spojením.